چرا آموزش تولید محتوای اینستاگرام؟
آموزش تولید محتوای اینستاگرام عصر امروز که به عصر تکنولوژی معروف است، امکان ندارد شخصی یا گروهی کاری را پیدا کند که دغدغه دیده شدن نداشته باشد. تولید محتوا در اینستاگرام یکی از بهترین فرصتهای دنیای امروزی میباشد که در بستر دیجیتال میتوانید از آن استفاده کنید اما این تولید محتوا نیاز به آموزش تولید محتوای اینستاگرام دارد که در ادامه بیشتر به آن پرداخته شده است.
منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
اگر به چند سال اخیر توجه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که اینستاگرام رشد بیسابقهای داشته است و مهمترین دلیلی است که باعث شده است تا افراد دست به تولید محتوا در این برنامه بزنند. در حال حاضر بیشترین تعداد کاربر در این شبکه اجتماعی ایرانیان هستند. پس شما هر کسب و کاری داشته باشید، مخاطبان شما شروع به دنبال کردن شما خواهند کرد. در حقیقت فرقی ندارد شما چه محصول یا چه نوع خدماتی را ارائه میکنید آنچه که مهم است این است که تعداد کاربرانی که در اینستاگرام حضور دارند بسیار زیاد هستند و شانس پیدا کردن مخاطبان مخصوص خود در این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است. پس اگر این روزها عبارت تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را زیاد میشنوید، احتمالا به این خاطر است که در دنیای امروز «توجه» بزرگترین سرمایه هر فرد یا مجموعهای است.
چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟
اینستاگرام یکی از پر مخاطبترین و محبوبترین رسانه برای مردم ایران است. تعداد کاربران اینستاگرام از سال 2019، حدود 1 میلیارد کاربر فعال در ماه گزارش شده است و روزانه میلیونها پسند(like) و نظر( comment) در صفحات مختلف ثبت میشوند. این موارد به روند دیده شدن افراد و مجموعهها کمک شایانی میکنند. روشن و واضح است که هر چقدر محتوایی که تولید میکنید جذاب و حرفهای باشد، صفحه شما بیشتر دیده میشود و تعداد فالوورهایتان بیشتر میشود. در واقع یک کاربر در اینستاگرام وقتی محتوای پست، تعداد لایکها و کامنتهای شما را مشاهده میکند، به فالو کردن صفحه شما ترغیب میشود. اگر موفق شوید مخاطبان با ارزشی را جذب کنید که با برند یا مطالبی که نشر میدهید همسو باشد، یک ارزش آفرینی دو طرفه ایجاد خواهید کرد. چرا که کاربران زیادی میتوانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آنها با توجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده میکنند. اینستاگرام به دلیل آنکه توانسته محیطی را برای تبادل اطلاعات و ارزشها ایجاد کند به یک برنامه مهم و تاثیرگذار در بازاریابی محتوایی تبدیل شده است.
هدف از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
در تولید محتوای تخصصی برای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، نتایج مختلفی دارد و هر کسب و کاری هدف مخصوص خود را دنبال میکند. در واقع لازم و ضروری است که هر شخصی اگر قصد فعالیت دارد باید هدف خود را از تولید محتوا در اینستاگرام را مشخص کند، سپس دست به تولید محتوا بزند! پس اگر به هدفی که دارید توجه نکنید نمیتوانید محتوای خود را تولید کنید. به طور کلی 4 هدف مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد که عبارتند از:
افزایش فالوور
اگر پیج اینستاگرام دارید و در فکر کسب درآمد از اینستاگرام هستید، حتما میدانید که افزایش فالوور اصلیترین کار شماست. برای اینکه بتوانید فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید باید اصول اصلی را یاد بگیرید. هر چقدر تعداد فالوورها زیاد باشد، مزایای بسیار زبادی برای کسب و کارهای افراد دارد. پس هر هدفی از تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید، به افزایش فالوور نیاز دارید.
برندسازی کسب و کار
بسیاری از برندهای بزرگ و مطرح در جهان نیازی به شناخته شدن ندارند و همه مرد در دنیا این برندها را میشناسند. اما تعدادی از کسب و کارها هستند که به تازگی وارد بازار شدهاند و برای دیده شدن نیاز به برندسازی دارند. پس تولید محتوا در اینستاگرام یکی از راههای بسیار عالی برای برندسازی کسب و کارها و برندهای مختلف است.
فروش محصولات و خدمات
بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ، محصولات یا خدماتی برای ارائه به کاربران دارند و به دنبال راهکاری هستند که بتوانند آن را به کاربران زیادی معرفی کنند. تولید محتوا و تبلیغات در اینستاگرام یکی از راههای بسیار عالی برای معرفی محصولات و خدمات است. اگر محصولی دارید، کافی است در مورد جنبه های مختلف آن تولید محتوا کنید.